The LIST: Dag 5

Dag 1: skriv 10 saker om dig

Dag 2: skriv 9 saker du skulle vilja göra i ditt liv

Dag 3: skriv 8 saker du är intresserad av/hobbies

Dag 4: skriv 7 saker du är rädd för

Dag 5: skriv 6 saker du drömmer om

Dag 6: skriv 5 saker du gör varje dag

Dag 7: skriv 4 minnen du aldrig kommer att glömma

Dag 8: skriv 3 saker du stör dig på

Dag 9: skriv 2 saker du önskar att du kunde göra

Dag 10: skriv om 1 person som betyder mycket för dig

Jag började en gång skriva på en lista som jag aldrig färdigställde. Nådde dock fram till punkt fyra innan jag ledsnade. Tänkte därför fortsätta därifrån.

Sex saker jag drömmer om:
1. Det viktigaste som jag kommer på och som jag i dagsläget tänker på alltför ofta är drömmen om en karriär inom det jag utbildat mig till.

Fasen så jobbigt detta är... När jag väl ska tänka på vad jag VERKLIGEN drömmer om så känns det faktiskt inte så lätt att printa ner allting. Tror mitt liv har stått alldeles för stilla ett tag för att jag  ska kunna drömma mig bort på ett bra sätt. Dvs att inte bli alldeles för negativ. Men hur som helst så blir nummer två på listan att...

2. ... bo i en hemtrevlig villa med min lilla familj eller att äga en stuga mitt ute i ingenstans nära till vatten.

3. Att komma in på distansprogrammet jag sökt till hösten.

4. Att känna mig nöjd med mig själv. Ur mina ögons spegelbild så är jag bland det groteskaste som finns vissa dagar... Eller egentligen har "vissa dagar" blivit till min vardag. Länge sedan jag såg mig själv och faktiskt tyckte annat än negativa ord. Men jag försöker bli bättre...

5. En lycklig och evighetslång framtid med kärastE. Med allt vad det innebär.

6. Då min hjärna inte orkar tolka alla mina konstiga tankedrömmar så avslutar jag punkterna med att jag ofta drömmer mardrömmar om allt som hänt under min vardag. Inspirationen till drömmarna kommer ofta från filmer, men det händer även att dagens heta samtalsämnen yttrar sig... Alla som varit mina sängkamrater genom tiderna kan intyga att mina nattliga samtal med mig själv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0