Dag 7

Fyra minnen jag aldrig kommer glömma

1. Dagen då min morfar dog. Telefonen ringde en solig vinterdag och redan innan någon hade svarat så kände jag på mig att något hemskt hade hänt. När mamma sedan bröt ut i floder av tårar så förstod jag... Min fina morfar hade gått vidare. Han var den mest ärliga, kärleksfulla och omtänksamma människa jag någonsin mött. Saknaden kan än idag slå mig som en tårdrypande smäll på käften. Men jag är oerhört tacksam för att jag fick ha den finaste morfadern i världen.

Nummer 2 på listan är dagen då jag hade bestämt mig för att flyttlasset skulle gå ner till Sundsvall. Jag har aldrig känt mig så otroligt lycklig och sjukt nervös för att bläddra till ett nytt kapitel i mitt liv.

Kommer inte på fler minnen just nu och dessutom har jag inte tid att tänka efter då jag sitter på wörket. Men jag ska ta mig en funderare på de två sista och förtälja vid ett senare tillfälle.
PÖSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0