5 saker du gör varje dag

Dag 6
Känns som att denna lista kommer bli lättast att skriva ner. Jag menar det kan ju faktiskt inte vara så svårt att skriva att man äter, kissar och bajsar varje dag. Men för att kanske göra allt lite mer överraskande så kan jag väl försöka komma på nå klurigare grejer än så... So here it goes...

1. Duschar... och JAAAA jag vet att det inte är bra för varken hud eller hår, men äckelkänslan av att inte få känna sig fnasigt ren är ångestframkallande. Och om håret mot oddsen blir fettigt, då är det panik hem under strålen av vatten.
2. Internetsidor som jag dagligen besöker är NSD, Aftonbladet, Swedbank, Existenz och Arbetsförmedlingen. Dessa sidor gör att jag håller mitt humör och sinne i rätta balansen. Lite nyhetsläsning, lite vardagligt ekonomiallvar, mycket kul och massa ångest.
3. Umgås med la familia. Det vill säga att jag krames och pusses och rastar den lilla prins(essan) Kurtis. Kan ta ett tag då mannen i fråga är väldigt kräsen med dumpplats. Nästan så att jag allvarligt funderar på att ständigt bära på en pinne som kan bli hans träd att täcka röven med.
4. Funderar på att ta tag i mitt svål på kroppen, men än så länge har jag inte kommit längre till att fundera över saken. Kanske blir lite action här om ett halvår eller två.
5. Den sista saken jag gör varje dag är att önska att jag hade mer pengar så att jag slapp oroa mig för vilka räkningar som ska dimpa ner i brevlådan innan varje månadsslut.

Var faktiskt inte så lätt som jag trodde att fylla i min dagliga behovstrappa, men tror att jag fick med alla delar iaf.
Hejnåhåjn.

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0